maandag 18 augustus 2014

Shoplog | Hema

Onlangs kocht ik een aantal nieuwe dingetjes bij de Hema die ik graag aan jullie wil laten zien. Het is niet veel, maar toch heb ik veel foto's voor jullie om mijn nieuwe spulletjes te tonen. Klik snel op "Lees verder" voor foto's en meer informatie. Enjoy! 


Deze twee felgekleurde bakjes (klein: €3,25 - groot: €4,50) hebben achteraan magneten, dus hang ik deze aan mijn magneetbord boven mijn bureau. Je kan ze ook aan de muur bevestigen, als je dat wil. Toen ik ze zag liggen dacht ik onmiddellijk: hebben! Ze besparen namelijk ruimte en ze zien er ook nog eens leuk uit! De kleur op de overzichtsfoto komt trouwens beter overeen met de werkelijkheid, ze zijn wat meer donkerroze. Het kleine bakje gebruik ik voorlopig om magneten in te bewaren, voor het grotere formaat moet ik nog beslissen wat ik erin zal leggen.  

Dit memoboekje met schattig bloemenmotief en zomerse kleuren kocht ik voor €2,25. Onderaan in het midden staat: STATIONERY STORES - blogging ever since 1926De elastiek vind ik een leuk detail!


Nee, dit is niet zomaar een memoboekje! Het is er eentje speciaal voor bloggers! Dat vind ik echt een pluspunt aan de Hema, je vindt er altijd wel iets specifiek voor bloggers, iets wat tegenwoordig steeds populaider wordt. De blaadjes zijn niet zelfklevend, dat vind ik wel jammer. Het onderscheid tussen to do en to blog vind ik echt ideaal, zo kan je rechts ideetjes opschrijven voor je volgende blogposts en links wat je daarvoor allemaal moet doen, een handig overzicht!

Dan het item waar ik het meest blij mee ben: de agenda (€7,75)! Deze heeft een heleboel handige extra's die duidelijk vermeld staan op de sticker:

Bookmark (bladwijzer)






Personal information




Eerst en vooral is er plaats voorzien voor wat persoonlijke gegevens zoals:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode
  • Stad
  • Telefoonnummer
  • Gsm-nummer
  • E-mailadres
  • School
  • Huisdokter
  • Bloedgroep
  • Medicijnen
  • Allergieën
  • Wie te contacteren in geval van nood

Dividers (tabbladen)

Information






Bij het tabblad "Information" heb je een jaaroverzicht van 2014 en 2015. Rechts vind je handige websites waarop je de schoolvakanties kan raadplegen en daaronder is er nog plaats voor notities.

Nederland: www.rijksoverheid.nl
België & Vlaanderen: www.ond.vlaanderen.be
Wallonië: www.enseignement.be
Luxemburg: www.men.public.lu
Duitsland: www.kmk.org
Frankrijk: www.education.gouv.fr
Spanje: www.euroresidentes.com
Verenigd Koninkrijk: www.gov.uk 






Daarna is er plaats voorzien voor een planner voor 2014 en 2015, meteen een handig overzicht over 2 jaar. Dit vind ik vooral handig als je snel iets moet opschrijven, als je geen tijd hebt om je hele agenda te doorbladeren om de precieze datum te zoeken.



Er is natuurlijk ook gedacht aan de studenten onder ons, met 8 pagina's (2 per week) om je lessenrooster in te vullen, in een handige tabel met het vak, de leerkracht of docent en het klaslokaal. Er is ook nog plaats voor notities.




Als laatste onderdeel bij dit tabblad kan je je cijfers invullen per vak. Dit vind ik persoonlijk wat overbodig, vooral voor mensen die al op de hogeschool zitten. Toch is het misschien wel handig om een overzicht te hebben zodat je weet aan welke vakken je wat meer tijd moet besteden.

Zoals je op de volgende foto kan zien is er hierna ook nog plaats voorzien voor notities.

Diary


Op naar het volgende tabblad: de agenda zelf!






Op bovenstaande afbeelding zie je het weekoverzicht, verdeeld over 2 pagina's. Er is ruimte voor 9 afspraken per dag, dat vind ik zeker voldoende! De dag van de week en de datum zijn bovenaan duidelijk vermeld, en onderaan staan het weeknummer en de maand. Voor het weekend is wat minder plaats voorzien, omdat het hier natuurlijk om een schoolagenda gaat. Toch had er hier voor mij misschien wat meer plaats mogen zijn, maar ja, dan maar wat kleiner schrijven :p De kleur van de rand is blauw met een bloemetjesmotief, schattig!



Om de zoveel pagina's is de kleur van de rand en de tekst niet meer blauw, maar roze! Leuk bedacht, zo is er wat afwisseling.







Als laatste is er nog een pagina voorzien voor afspraken na 26 juli 2015, een groot pluspunt! Je kan de datum, de tijd en het onderwerp van de afspraak invullen.

Notes



Bij het tabblad notities zijn er maar liefst 16 pagina's voorzien om dingetjes neer te pennen die je bijvoorbeeld niet mag vergeten of waarvoor er geen plaats was in het weekoverzicht. Zeker meer dan voldoende!

Adresses





We zijn alweer bij het laatste tabblad aangekomen: addresses. Hier heb je maar liefst 14 pagina's om adressen op te schrijven, van mensen met wie je een afspraak hebt, mensen die je ontmoet tijdens een avondje uit of tijdens je vakantie, ... Plaats genoeg!

Cover with pockets (omslag met opbergvakjes)

Een leuke extra is het opbergvakje bij de omslag. Hierin kun je bijvoorbeeld to do-lijstjes of memoblaadjes steken. Wat misschien ook leuk zou zijn om hier te bewaren: een stickervel om je agenda wat op te fleuren.


Ziplock pocket (afsluitbaar opbergvakje)


Dit opbergvak is afsluitbaar, met een leuk bloemenprintje. Hierin kun je ook van alles bewaren, wat je maar wil.

Dit leuke notitieboekje heeft me €3,75 gekost. Net zoals het memoboekje heeft dit boekje ook een rand, deze keer in een zomerse, felroze kleur. Het streepjesmotief en de tekst 'Make a note' maken het geheel af.





Het heeft een harde kaft en stevig, gelinieerd papier met een kantlijn en bovenaan nog eens 'Make a note'; Een handige extra is het lint om aan te geven waar je gebleven bent de laatste keer dat je in het notitieboekje schreef.

Zo, dat was het! Ik ben alvast heel blij met mijn nieuwe aanwinsten, wat vinden jullie ervan? Hebben jullie nog aanraders uit de Hema?

Geen opmerkingen: